pátek 4. října 2013

Tolik nápadů, tak málo času

Asi bych se měla konečně smířit s tím, že život s mým Múzou je někdy peklo na zemi. Když mi přihrává náměty v ty nejnevhodnější okamžiky, ale v ty, co by byly pro psaní docela fajn, jednoduše mlčí. Když mě nápady zahrnuje tak, že mi z toho jde hlava kolem. Víte, dokud jsou to nápady na články a povídky, je to fajn a dá se to zvládnout. Když ale přijde s námětem na knížku...


Tak jo, přiblížím vám situaci. Za poslední roky jsem nasbírala sedm použitelných námětů. Dva z toho jsem už zpracovala, respektive zpracovávám. První znáte pod krycím názvem Upířina, ten druhý pro změnu pod jménem Buzerant. (A nemluvím o tom, že zrovna toho Buzeranta mě to zatracený pako přimělo rozseknout na dvě poloviny. Zbývá mi tudíž pět námětů pro knižní zpracování. Může se vám to zdát jako málo, ale věřte mi, při tom, jak dlouho je potrvá napsat, je to až až. A než je napíšu...

Víte, jsou mezi nima dva návrhy víc jak dva roky starý. Pak je tam jeden, co mě napadl někdy loni. A dva za posledních pár měsíců. (Ty dva jsou příběh jedný postavy Upířiny a, ehm, jaksi, další díl zmíněného díla, ačkoliv jsem si přísahala, že dvojku Upířiny prostě psát nebudu. No, autor míní, Múza mění, abych tak řekla.)

Pokud vás to zajímá, ne, Múza mi nedovolí ty náměty prostě jen tak zapsat do notýsku a ignorovat do doby, než je budu potřebovat. Kdepak, to by bylo až moc snadný. Když pominu jeden z těch námětů, kterej zatím docela ignoruje (díkybohu!), má Múza blbej zvyk mi podstrkovat scény ze všech ostatních knížek. Všemožný verze tý stejný, nebo pokaždý jinou v jedný definitivní podobě... Nutí mě uvažovat o příbězích, o postavách, promýšlet zápletku. Mám vymyšleno, o čem bude dvojka Upířiny, aniž bych se o to nějak SNAŽILA.

A proč že je to problém? No, v jednom díle 'Píšeme knížku' jsem vám, pokud si vzpomínáte, radila, ať nikdy nerozepisujete víc dlouhých věcí najednou. A v tomhle ohledu vážně nechci kázat vodu a pít víno. Protože tahle rada šla vážně z mojí zkušenosti. Zkrátka, já vím, že kdykoliv jsem toho v minulosti rozepsala víc, stálo to všechno za houby. Buď jsem se ani jednomu nevěnovala pořádně, nebo jsem pro tu novější věc zapomněla na tu starší... Vážně nikdy se to neukázalo jako fajn nápad.

Takže ne, fakt mě netěší, když mi Múza přihrává náměty na další knížky, když pracuju na dvojce Buzeranta. Sice s ní pomalu finišuju a během měsíce bych ji mohla mít, ale... ALE. Mezi námi, já ani nevím, co bych měla psát potom. Netuším, na co se vrhnout dřív. Chtěla bych psát všechno. A prostě se nemůžu rozhodnout, co první.

Nemluvě o tom, že musím doupravit a začít nabízet Upířinu, a teoreticky teda i Buzeranta. A taky psát články a povídky pro blog, jistě. O věcech do školy ani nemluvě.

Tak vážně, kde mám na ty všechny nápady brát čas?

Hlavně když jsou tu ještě další věci, co mi ho tak jako zlehka berou...

8 komentářů:

  1. Tedy, nemáš to s tvým Múzou vůbec jednoduchý. Ale upřímně, nejsi v tom sama. Taky mám v hlavě spoustu nápadů, jenže moje Tvořilka... škoda mluvit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak můj Múza naštěstí spolupracuje i jinak než dodáváním nápadů Mám prostě kliku... =)

      Vymazat
  2. Ten tvoj Múza je teda pekná potvora :D Ale občas by si mi ho mohla aj požičať, lebo sa mi nikdy s ničím nechce pohnúť (cháp - neviem ako ďalej :D). Každopádne, na dvojku Buzeranta sa fakt teším, ale vlastne aj na tie ostatné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ho klidně půjčila, ale on se vždycky tak urazí, když se o to pokusím, že to už radši nedělám... =D

      Vymazat
  3. Já jsem na tu tvou Upířinu ták zvědavá. :D Doufám, že si ji jednou budu vážně moci přečíst. :) I když já se celkově těším na jakoukoliv tvou tvorbu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já v to taky doufám. Zatím se ji snažím definitivně dokončit, chybí mi už jen asi třicet stránek, a pak bych ji ráda začala nabízet nakladatelstvím... =) Pak už musíme jen doufat. =D

      Vymazat
  4. Já bych taky chtěla mít tolik nápadů! :D Vím, že ty to bereš jako nevýhodu, ale já stále nemám ten dokonalý námět, abych stvořila něco nového a to na něj čekám tak dlouho..
    Uvidíš, že ty se s tím nějak popereš. Moc ti budu držet palce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, já na dokonalej nápad zásadně nečekám. Upířina je vlastně všechno, jen ne dokonalej nápad, ale stejně to nějak funguje. Někdy prostě nemůžeš pořád jen čekat na perfektní příležitost, musíš prostě začít i v nedokonalejch podmínkách... ;)

      Vymazat