neděle 29. března 2015

Filmový tip #9 - Shelter

Řeknu vám, jen málokdy se mi stane, že by se mi nějaký film hned na první zkouknutí zalíbil tak moc, jako se mi zalíbil Shelter. Docela si teď říkám, proč že jsem ho vlastně tak dlouho odkládala, jako to ostatně dělám skoro vždycky, když se mi něco dlouho odkládaného zalíbí. Každopádně, už dlouho jsem nenarazila na film, u kterého bych hlavnímu hrdinovi tak moc držela palce, jako jsem je držela hlavnímu hrdinovi Shelter. Už dlouho se mi nestalo, že bych se u některých pasáží filmu culila jako absolutní idiot. Zkrátka, už dlouho jsem nenarazila na film, co možná není tím nejlepším, co kdy kinematografie stvořila, ale subjektivně se mi vážně zatraceně líbí.

Takže samozřejmě, že se psaním tohohle tipu jsem nemohla dlouho otálet. Koneckonců, filmový tip tu nebyl už pěkně dlouho, nemám pravdu? Myslím, že je nejvyšší čas to napravit...


Kdo?
Scénář: Jonah Markowitz
Hrají: Trevor Wright (Zach), Brad Rowe (Shaun), Tina Holmes (Jeanne), Jackson Wurth (Cody)

Co?
Je to vlastně docela obyčejný příběh coming outu. Nebo docela obyčejný příběh o tom, jak se někdo do někoho zamiluje. Nebo docela obyčejný příběh toho, jak si někdo jde za svými sny. Vyberte si.

Zach žije se svou starší sestrou Jeanne a dělí čas mezi práci v bistru, umění, přítelkyni Tori a péči o svého synovce Codyho, syna své sestry, která je ovšem vším, jen ne ideální matkou. Zach Codyho hlídá, když je Jeanne v práci nebo tráví čas s nějakým svým aktuálním milencem. Prakticky mu tak zastupuje otce. Vlastně se dá říct, že vede vcelku obyčejný život.

Ten se ovšem poměrně zásadně změní ve chvíli, kdy se náhodou setká se Shaunem, starším bratrem svého nejlepšího přítele Gabea (který momentálně není ve městě), a začne s ním trávit čas...


Proč to chcete vidět?
Já nevím, prostě chcete. Věřte mi. Pokud máte rádi gay filmy, ale zároveň nesnášíte přívaly negativních emocí, co jsou s nimi kolikrát spojeny, tohle je něco pro vás. Vlastně se dá říct, že většinu času je to prostě jen úplně obyčejný romantický film, jen shodou okolností jsou oba představitelé mužského pohlaví. No dobře, přijetí homosexuality tam trochu roli hraje, ale... Ne tak výraznou, jak jsme zvyklí. A to je příjemná změna.
Navíc, pokud máte, stejně jako já, rádi pohled na polibky dvou mužů (ehm, jo, uznávám, je to úchylka, ale co už), tady si přijdete na své. A to rozhodně nemluvím o těch 'servi-ze-mě-všechno-a-opři-si-mě-o-zeď' polibcích. Já tu mluvím o těch romantických a láskyplných. Víte, těch, co se u nich skoro roztečete, protože to je prostě... KVÍK.



No, a pak je tu to celkové poselství a vyznění filmu. Ale samozřejmě, že vám nemůžu vykecat, co to je, protože to byste pak nebyli překvapení, že ano. Můžu vám jen nenápadně naznačit, že je to v tom, jak všechno přijme třeba Gabe (to je ten Zachův nejlepší přítel, ano), co na to řekne Tori, pak celá ta situace kolem Codyho a otázka následování svých snů...

Vzato kolem a kolem, tenhle film se mi prostě vážně zatraceně líbil. Věříte mému vkusu? Jestli jo, tak si to rychle koukejte obstarat.

Malé osobní úchylky
Už je docela zvykem, že jmenuju jen jednu osobní úchylku. A tentokrát tomu nebude jinak. Obvykle to u těhle filmů a knížek skončí tak, že si vyberu někoho z ústředního páru. A ani to se nezmění. Protože jakkoliv je dvojka Zach a Shaun spolu absolutně sladká, je prostě jeden, kterého mám radši. Nemyslete si, Zach není špatná postava, ale na mě je prostě místy trochu moc... angsty. Oproti tomu Shaun... Shauna miluju. Shaun je skvělý. Je si plně vědom toho, co je, a naprosto si s tím nedělá hlavu. Taky je milý, ochotný, má rád Codyho... A i když taky není docela bezchybný, prostě ho nějak nemůžete nemilovat...

4 komentáře:

  1. Tenhle film mám moc ráda. Díky za tip, musím se zase na něj podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc za tip, je to bezva film :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dekujeme za tip, dnesni vecer bude patrit tomuhle filmu:)) p a k

    OdpovědětVymazat
  4. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat